Geniet op 14 juni 2026 van een Art Nouveau Apéro concert in het Oratorium van de Wintertuin van de Ursulinen.
Schrijf je in voor een rondleiding vooraf en geniet van een apéritief na het concert in de binnentuin van de Wintertuin.
Concert
Trio Memento is een groep bestaande uit drie muzikanten uit verschillende delen van de wereld, die snel naam hebben gemaakt met hun interpretatie van het grote repertoire voor pianotrio's. Volgens de klassieke traditie en tegelijkertijd nieuwe trends in de hedendaagse muziek verkennend, heeft dit ensemble een eclectische repertoirekeuze te bieden.
Trio Memento is een ensemble dat in 2017 in Brussel werd opgericht door drie voormalige studenten met een passie voor kamermuziek, die allen zijn afgestudeerd aan het Koninklijk Conservatorium Brussel. Het ensemble, dat onder begeleiding van Eric Robberecht met de hoogste onderscheiding (Summa cum laude) afstudeerde aan het Koninklijk Conservatorium Brussel, zet zich met hart en ziel in voor kamermuziek op een hoog professioneel niveau.
Sinds de oprichting heeft het trio al herhaaldelijk in België en Frankrijk gespeeld: Klarafestival in Flagey, het Koninklijk Conservatorium Brussel, het Huis van Culturen en Sociale Samenhang in Sint-Jans-Molenbeek, Maison des Musiques in het kader van de cyclus Pas Si Classique, ULB, BOZAR in de reeks Next Generation, ...
Het Trio Memento is als ensemble in residentie verbonden aan Chamber Music for Europe. Daarnaast heeft de groep haar expertise verder ontwikkeld door intensieve samenwerkingen met gerenommeerde solisten, ervaren kamermuzikanten van internationaal bekende kwartetten en trio's, en vooraanstaande professoren van diverse Europese conservatoria.
Wanneer
-
zo 14 juni 2026van 9.30 tot 12.30 uur
